Montana<3

Idag bestämde jag mig för att vara en duktig skötare. Det började med att jag putsade spiltan i typ 2timmar :S
Men när jag tänkte på varför jag gjorde det så fick det mig att fortsätta. :D
Var bara att ta fram hinkt, skurborste och svamp och börja. :) Men var ju ensam i stallet så det gick ju lite smidigare då.Sen så vart det stor putsning, började med grimman och de jätte äkliga betforiga ludden.
Sen fettade jag maaaaaaaaaassssaa på sadeln o tränset (Duktig Cicci :) 
Sen när jag skötte jag och så var han jätte mysig.
Sitt gamla jag...
Hästan jag blev skötare på för 1 ½ år sen...
Hästan som alltid blev glad när man kom in i spiltan.....
Hästan som alltid hade det där busiga i blicken....

Now get to the point.....

Medans jag skötte kom jag på allt jag har gått igenom med honom....
 Första gången jag såg honom. Sarah tog in honom och då tyckte jag att han var var en söt polle. Men han stog ju i spilta :/  Vi gick igenom hela stallet och sen stog det mellan Lillan och honom. Sarah sa att de försökte sälja Lillan, men jag ville bli på Lillan så kunde jag byta när de hade sålt henne. Men Sarah sa att det är bättre att bli skötare på Montana direkt, för att det skulle bli jobbit sen om jag skulle fästa mig vid henne. Så jag belv skötare på Montana direkt. Och det är inget jag ångrar nu!

När han hade gjort illa bakbenen och jag fick gå med honom en gång i timmen. Då kom vi verkligen varandra.
 Fösta gången jag red honom på skötarridning (23/12 -08) Jag kunde ju knappt rida... Skänkelvikning visste jag vad det var, men inte hur man gjorde. Visste inte heller att man kunde göra det i trav. Jag ställde mig upp i sadeln och red barar mot bokstaven. Och malin sa åt mig att jag var duktig (a) Sen i galoppen när vi skulle galoppera sa Malin att jag bara skulle fatta med inner skänel. Annars kunde han bocka. Gissa om jag blev red. Och jag tyckte att han var så duktig, för jag kunde ju inte fatta galopp och jag behövde bara tänka galopp och ta fram inner skänkel kanske... 1cm? Så fattade han rätt galopp<3 Stog som sagt upp i sadeln då också. Tyckte att hans trav jag jätte skön vara för att man nästan slapp rida lätt, för han studdsade upp en liksom. :)
 Alla kurser jag har ridit med honom. Hur mycket har jag inte lärt mig!?
 Och nu nar han har haft ont i ryggen, så var det ju jag som fick longrera honom för det mesta. Och släppa honom. Och alla grejer vi tränade där inne i ridhuset. Så jävla kul vi hade alltså. Och jag lärde mig ju så jäkla mycket.









Typ allt jag har lärt mig om hästar har jag lärt mig av honom :)
Även om jag har varit sur och grinig så har han alltid varit där. Alltid när han har varit sur och grinig så har jag alltid sett förbi det. Jag har sett sen snälla, tandlösa xD häst han verkligen är!
Det känns som om den där sparken verkligen har för oss samman på nytt.







Älskar dig!

/Cicci


Kommentarer
Postat av: lolvira :DDD

haha naw va söööta =)<3

2010-02-08 @ 00:01:07
URL: http://lolviras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0