Mycket tårar :')

Dagen började med att jag vaknade en timme för tidigt(från typ ingen stans :S)
Så jag sätter mig o kollar på Silver Fang. Och de va jätte sorligt! :( Så där kom de väl nån tår.
Skolan, bajs. Som vanligt typ. Jätte trött :/ Eftersom jag vaknade så tidigt.
Sen tog ja bussen till stallet, och så är de så jääääkla kallt! Så jag typ håller på att börja gråta, seriöst!
Sen typ hängde lite me Stina o Evve (ingen av dem är så värst aktiva) Så ser jag typ Ser jag Malin, Biggan o Mikkis kolla på Montana o typ sa att han va halt.
Så gick in i sadelkammaren putsade alla hans grejer, med tysta tårar ner för kinderna....
Sen går jag och fråkar Malin vad som det verkligen var, orkar tyvär inte ta upp det nu. Kanske nån annnan gång.
Vi stog iallafall precis utanför stallkontret och pratar. Men då känner jag verkligen hur ögonen fylls, försöker att hålla mig men det går inte. Går bara tyst rakt ut till stallgången och då kommer störtg gråten!
Möter precis Evelinn då och så pratar vi lite om det i Montanas box. De känns bättre, fetersom hon verkligen vet hur de känns när det värsta händer! 2x!!
Så skötte i typ1h o 40min kanske, sen pratade massa me AK(inte om de med hästen) ända till vi skulle stänga. Och så skulle Malin gå sen vanliga låsarunda, så sitter ja o AK o pratar vid stallkontoret. Men ärker inte att de tar ganska lång tid för Malin att låsa. Så kommer Malin med Gråten i ögonen o ba ''Dörr jäveln går inte att låsa!''
Då tyckte vi verkkligen synd om Malin som hade fått stå där och frysa!
Så fick ju hålla på att trixa o fixa med den. Sen var det dörren till mellanbyggnaden som säkert tog kanske... 10min?
Sen bar det iväg till Max! (a) :D *happy* Och så berättade jag för Malin om mina sparkar. Och hon blev skit förvånad.
Kanske inte så konstigt eftersom Montana kanske inte är den första man tänker på att vara aggresiv. Hon ba ''Va? De har jag aldrig vart med om...''
Kanske därför ridlärarna inte tror mig :/ De har aldrig sett mig. Eller så är det jag som gör något fel! :(


4ever<33







/Cicci

Kommentarer
Postat av: kaatja (:

nämen lilla cicci gull! <3

stackare, fy fan. Du och din häst har det inte lätt men ni kommer fixa det, tillsammans! Allt kommer bli bra, jag lovar :') och jag lovar att jag finns där, natt som dag <3

2010-02-20 @ 09:14:40
URL: http://katjasm.blogg.se/
Postat av: Thea

gumman, finns här!! <33

2010-02-20 @ 10:24:04
URL: http://thealeas.blogg.se/
Postat av: hanniiiiiiish

Okej...fattade inte så mkt men lite iaf.

Och jag ville bara säga att du INTE gör ngt fel!! Du typ står där sköter jätte länge, putsar allt och gör jag vet inte vad i flera timmar per dag, man märker ju det på honom...han har ju förändrats så mycket! Ända sen du blev skötare på honom! Han har blivit gladare.

Men han kanske sparkar nu för att han har ont...och nu har du ju sagt till Malin och hon kommer se till att han måtr bra och då kommer allt bli som vanligt igen! SÅ don't worry be HAPPY!!!!!!

2010-02-20 @ 12:20:58
URL: http://hannastolpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0