Stablish :)

Igår tog min skavsprej slut så åkte till granngården o köpte en ny imorse. Och eftersom jag redan var ute så åkte jag till hööks och köpte sattshästgodis. :)
Sen drog jag till stallet, höhö...
Stina jobbade och hon var jätte sen. Asså jag ville ju jätte gärna hjälpa henne. Men de var löshalm HELA sidan så jag pallade verkligen inte. Kände mig skit dum som inte hjälpte till. :(
Sen var jag en jätte dålig skötare. :( Montana kom in och så fort han typ hade ätit upp så gjorde iordning honom för lektionen, klockan var typ kvart i :/ Sen efter år så hade typ stallet bara öppet en halv timme till så körde bara lite trickträning.
Asså det var ju öppet typ en timme till men asså de skulle ju fodra, så de va typ bara en halv timme jag kunde hålla på med honom.

Och han var jätte mysig idag. Inte alls så där sur.
Igår var det också bättre men han sparkade fortfarande. Men nu testade jag det som Elvira sa.
Att säga till honom direkt på skarpen. Man jag är ju för snäll för att riktigt säga till så jag försöker oftast lugna ner hästarna. Men jag märkte att på Montana så hjälpte det ju inte.
När jag sa till direkt så blev han lugn och höll inte på något mer. Hoppas att han kan bli sitt gamla jag.


/Cicci


Kommentarer
Postat av: katjaa (:

det var därför jag inte ville att skulle stå i box i första taget, nu hatar han spiltan.

stackars häst :( hoppas han blir bättre!

2010-02-07 @ 08:48:08
URL: http://katjasm.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-02-07 @ 20:08:15
Postat av: Naliiiin (: <33

Asså, varför flyttar de inte honom till boxen igen? Akta dig :P

2010-02-07 @ 20:09:37
URL: http://nalinulusoys.blogg.se/
Postat av: lolvira :DDD

jaa, de är bra de! eftersom du måste visa att DU är den som bestämmer ! :)

2010-02-07 @ 21:00:07
URL: http://lolviras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0